środa, 24 kwietnia 2013

Jesteś piękniejsza, niż Ci się wydaje...

Dziś dotarła do mnie interesująca informacja prasowa. Rzadko zamieszczam takie notki, ale przyznam, że kampania Dove "Odkryj w sobie piękno" szczególnie przypadła mi do gustu, w związku z tym dzielę się z Wami ciekawym eksperymentem, który przeprowadzono w USA.


Gil Zamora to szkolony w FBI rysownik portretów pamięciowych. Podczas przeprowadzonego eksperymentu Zamora stworzył rysunki niczego nieświadomych kobiet na podstawie ich własnego opisu oraz opisu nieznajomych osób, z którymi spotkały się kilka chwil wcześniej. Wyniki okazały się naprawdę zaskakujące. Sposób, w jaki kobiety widzą same siebie, znacznie różni się od tego, jak postrzegają je inni. W stosunku do siebie jesteśmy zdecydowanie bardziej surowe i skłonne do podkreślania mankamentów naszej urody, które albo są tylko i wyłącznie naszym wyobrażeniem, albo umykają uwadze innych. Spójrzcie na rysunek poniżej. Chyba nie trudno się domyślić, który portret powstał w oparciu o opis osoby znajdującej się na rysunku...


Zachęcam do obejrzenia filmiku, który powstał w oparciu o przeprowadzony eksperyment. Przyznam, że się wzruszyłam. Dlaczego kobieca psychika musi być tak pokręcona??? Czas zacząć nad sobą porządnie pracować! Do czego siebie i Was szczerze zachęcam :).





24 komentarze:

  1. Dove - świetny PR, kiepskie produkty (;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie generalizowałabym. Mają bardzo fajny żel pod prysznic w musie :)

      Usuń
    2. A ja się zgodzę z Malowaną Lalą :D

      Usuń
  2. Przemawia do mnie ten filmik.
    Bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie też, chętnie sama usiadłabym na tym fotelu i poddała się takiej konfrontacji :)

      Usuń
  3. wczoraj oglądałam niestety taka jest prawda żadna z nas nie cieszy się z tego ,że ma nos ,niebieskie oczy ,5 palców u rąk tylko widzimy ze nos jest zadarty,oczy za małe,a palce jak parówki .. niestety .. :( moze kiedyś sie to zmieni OBY ..

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten filmik jest przegenialny. Przyznaję się bez bicia, że łezkę ze wzruszenia uroniłam podczas pierwszego oglądania ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie warto obejrzeć i zapamiętać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam to kiedyś i wg mnie to bardzo ciekawa inicjatywa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. filmik genialny, kobietom z wodę z mózgu robią wszelkie gazety, ktore totalnie odbiegają od rzeczywistości:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się, media totalnie wypaczają nasze postrzeganie samych siebie!

      Usuń
  8. Ja również byłam pod ogromnym wrażeniem tej reklamy

    OdpowiedzUsuń
  9. Wzruszające to było. Jednak ciężko zmienić swój sposób postrzegania siebie:(

    OdpowiedzUsuń
  10. filmik i kampania przywołuje fakt, że same tworzymy nasze kompleksy, dlatego moja córka wciąż słyszy ode mnie same komplementy, bo nie chce by się katowała jak ja wydumanymi "usterkami"

    OdpowiedzUsuń
  11. TAK, od wczoraj to moja ulubiona reklama. I trzeba ją pokazywać gdzie się da. To najprawdziwsza prawda, jak postrzegamy sami siebie a jak postrzegają nas inni? Warto zaakceptować siebie i uwierzyć w swoją wartość, bo każdy z nas jest piękny i niepowtarzalny. Pozdrawiam, Jo Novi.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna reklama! Dawno nie widziałam tak dobrej i mam nadzieję, że będzie takich coraz więcej. Niestety my kobiety zawsze widzimy tylko nasze defekty. Nie skupiamy się na tym co w nas piękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może gdyby więcej było takich reklam, a nie cudów PS, to nasze postrzeganie byłoby inne.

      Usuń
  13. Wow !!! Piękne, można by z tego zrobić kampanię społeczną na rzecz akceptacji i postrzegania siebie.
    Dove ma świetną agencję.
    Kompleksy- głównie wynosimy z domu oraz od innych osób, często obcych.
    Rodzice często nieświadomie fundują dzieciom traumy i jako mama córki nie wiem czy sama tego nie robię bo nigdy nie wiadomo co zostaje w głowie dziecka. Media wszelakie także nas zatruwają ideałami.
    Piękne, wzruszające. Muszę pokazać córce i sama chętnie bym poddała się eksperymentowi.
    pozdr
    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym chciała wziąć udział w takim eksperymencie :)

      Usuń
  14. Dove wie, jak budować pozytywny wizerunek:) Idea samej kampanii przypadła mi do gustu. Każda z nas ma jakieś kompleksy, czasem wyolbrzymiamy pewne rzeczy albo szukamy problemu tam, gdzie go nie ma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, kompleksy to bardzo często nieuleczalna choroba, ale nawet z nieuleczalną trzeba walczyć :)

      Usuń
  15. Świetna reklama. Tak samo jak za absolutnie genialne uważam pokazywanie 'zwykłych' kobiet, nie tylko idealnie szczupłych modelek w ich reklamach. Jakiekolwiek by ich produkty nie były (chociaż mnie osobiście niektóre przypadły do gustu i czasem po nie sięgam), to naprawdę robią świetną robotę pokazując kobietom, że nie każda jest idealna i że nasze kompleksy zaczynają się często w naszej głowie i dla innych to co nas tak uwiera jest niedostrzegalne.
    Szkoda tylko, że w głowie nie ma wyłącznika ;).

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...