niedziela, 13 listopada 2011

Dla tych, co boją się duchów :)))

Lubicie się bać? Ale tak nie za bardzo... Lubicie historie o duchach? Ale tylko te trochę mniej straszne... Lubicie opowieści o dziwnych stworach, które rzekomo żyją wśród nas? Ale tylko o tych dobrych, nie robiących nikomu krzywdy... Jeśli na wszystkie pytanie odpowiedziałyście twierdząco, to powieść "Spadek" J. D. Bujak jest zdecydowanie dla Was :))).

Książka opowiada historię młodej lekarki Małgorzaty, która otrzymuje w spadku kamienicę i z nadmorskiego Gdańska przeprowadza się do położonego na południu Krakowa. W budynku szybko zaczynają dziać się dziwne i niepojęte dla twardo stąpającej po ziemi Megi zjawiska, wokół zaś kręcą się coraz dziwniejsi ludzie...

Osobiście fanką historii o duchach nie jestem. Z natury bywam typem dość strachliwym. Tym razem jednak postanowiłam zaryzykować i nie żałuję!  Opisy zjawisk paranormalnych są naprawdę fenomenalne. Pogrążając się w lekturze, na własnej skórze jesteśmy w stanie poczuć zimny powiew w pokoju i dreszczyk emocji. Historia budynku potrafi wzbudzić prawdziwe zainteresowanie czytelnika. Czy mury i kiedyś zamieszkujące je osoby mogą chcieć nam coś powiedzieć? Okazuje się, że tak! Sami bohaterowie wzbudzają już nieco mniejsze emocje. Opowieść o międzyludzkich relacjach wydaje się chwilami niezbyt wiarygodna, wątek damsko męski nieco tandetny, zakończenie znowu zbyt efekciarskie i "na fali" (nie chcę zdradzać szczegółów, ale po tym jak dobrniecie do ostatnich stron powieści, zrozumiecie, o co mi chodzi ;)). Z drugiej jednak strony, czy książce traktującej o duchach w ogóle można zarzucać brak wiarygodności? Przecież cała akcja z założenia ma być niewiarygodna! I to lubię, bo potem nie muszę się długo bać :D.

Summa summarum mogę powiedzieć, że książkę czyta się świetnie i cieszy mnie, że tak dobra literatura rozrywkowa powstaje również w Polsce. Chętnie obejrzałabym film na bazie tej historii. A Wy co sądzicie? Czytałyście już? Przeczytacie kiedyś?

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam książki, filmy o duchach. Na szczęście ciężko mnie przestraszyć. Zachęciłaś mnie do lektury. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja ją juz kupiłam, ale jeszcze nie miałam okazji przeczytać więcej, niż 2 rozdziały. Ale zapowiada się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe, lubię takie książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja za 'duchową' tematyką nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cos dla mnie:-) wezme pod uwage, fajnie ze polecasz!

    OdpowiedzUsuń
  6. Z opisu wynika ze jest to ksiazka dla mnie :) Musze zamowic kolejne czesci Cukierni pod Amorem i chyba na ta pozycje tez sie zdecyduje. Dziekuje za polecenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Strzelam, że to "coś" na fali to jakiś wampirek :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię duchy i inne paskudztwa. Kocham horrory :) w Piątek byłam w kinie na Paranormal Acitivity 3, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No to chyba znalazłam książke dla siebie :D muszę sobie poprawić humor kiepskim filmem, który dzisiaj obejrzałam, wiec będzie w sam raz :)
    A tak w ogóle to chciałam Ci napisać, że od dawna czytam Twoje (i nie tylko) posty i w końcu zdecydowałam się też założyc bloga. Jeżeli pozwolisz to teraz juz mogę oficjalnie poobserwować Twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, pewnie się na nią skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...